mctravel.reismee.nl

Zes in zes!

Hoewel ons laatste verhaal vanuit Uruguay nog is opgevolgd door een filmpje over de Iguazu watervallen, moeten wij erkennen dat wij wat geschreven updates en foto's betreft lang niets van ons hebben laten horen. Kortom, er volgt een update die zes landen in zes weken bestrijkt! Anders dan wat jullie van ons gewend zijn, is deze zonder ‘executive summary', maar gewoon alles-in-één in een compact verhaal.

Onze laatste update eindigden wij met de grensovergang van Argentinië naar Paraguay, waar wij naast de hoofdstad Ascuntion ook de overblijfselen van de Jesuïten missies van Trinidad en Jesus bezochten. In het oosten van Paraguay gingen wij via de Itaipu Dam (de op één na grootste waterkrachtcentrale ter wereld) al liftend (!) de grens over met Brazilië en vervolgens ook Argentinië. In beide landen verbaasden wij ons over de overweldigende Iguazu Falls. Zie voor een goed beeld hiervan vooral het filmpje en de foto's. Via Sao Paulo, het ‘kloppend hart' van Brazilië waar de contrasten tussen arm en rijk zeer groot zijn, en een aantal prachtige strandjes langs de oostkust eindigden wij ons Braziliaanse avontuur in de legendarische sloppenwijken van Rio de Janeiro, waar wij in het grootste voetvalstadion ter wereld ook nog een wedstrijd van Fluminense (nr 1 in hun eredivisie) tegen Sao Paulo bijwoonden. Uiteraard stonden in Rio ook de toeristische toppers als de ‘Sugar Loaf' en ‘Christ the Redeemer' op het programma. Vliegend via Montevideo en Santiago de Chile belandden wij vervolgens tussen de enorme beelden die over heel Paaseiland verspreid zijn. Al wandelend en rijdend op een quad verkenden wij dit magische eiland, goed voor vele prachtige plaatjes van zonsondergangen.
In Frans Polynesië beëindigden wij definitief onze tocht door Zuid-Amerika en zetten wij kortstondig voet op Europese bodem! Woorden schieten tekort om de pracht van het eiland Moorea te omschrijven, al had iets minder regen voor ons ook wel gemogen! Kanoënd binnen het atol, wandelend door het regenwoud en ongemerkt het Hilton resort binnensneakend, genoten wij van deze prachtige omgeving.
Inmiddels zijn wij al weer een ruime week op het Noordereiland van Nieuw-Zeeland, waar het reizen met de camper voor ons echt een nieuw hoofdstuk van deze reis betekent! Het Noordereiland kenmerkt zich door het vulkanische landschap en -activiteit. Geisers en natuurlijke warme bronnen om in te zwemmen zijn hier dan ook aan de orde van de dag!
Nieuw-Zeeland biedt ons de komende weken enorm veel mooie dingen om te beleven en te bezoeken. Wij zullen wat de volgende update betreft dan ook niet te lang op ons laten wachten!

Janneke

De reis continues.... Super, geniet! xx

Manon

Gelukkig! Een up-date! Ik raakte even jullie route kwijt want Zuid Amerika werd afgesloten en OZ volgt maar inderdaad...eerst Nieuw-Zeeland. Vraagje: waar brengt jan. 2011 jullie naartoe? Ik krijg kriebels namelijk!!! xxx Non

Hanka en Lucas

Opgeschrikt door een heuse bommelding in de straat vanwege een projectiel gevonden bij het uitgraven van de kelder van nr. 22 ( wijlen 2 x Van Delden ) zat de straat bij Moeder Vera aan de koffie. Al gauw kwam het verhaal van een parachute sprong, vonden de foto's echter niet. Nog geheim? Maar wij niet de lucht in, want het was een steen in de vorm van een granaat van 50 x 90 cm. Jullie zijn wel uit de lucht komen vallen, maar remden kennelijk tijdig mbv een parachute. Goed werk. Veel succes verder. H + L.

anne & andré

Allemaal heel fraai! Is het jullie ook opgevallen, dat de foto's die het meest worden bekeken, de foto's zijn waar jullie zelf op staan?!
Human interest, nietwaar, daar leven heel wat people blaadjes van!
Live it up!